Elektrisk G-Klasse på nordisk vinterføre

Prototypen EQG har tatt turen til nabolandet Sverige for sin siste testfase. Her sammenlignes den med Mercedes-AMG G 63. I det nordiske og kalde vinterlandskapet tester vi hvordan bilen starter i kulden, hvordan stabilitetsprogrammet ESP® og bremsene fungerer, samt bilens evne til å holde seg stabil på is og snø under veldig tøffe forhold.

Kaldstart

Akkurat som alle G-Klasse modeller siden 1979, har den elektriske G-Klasse prototypen også gjennomgått et grundig testprogram i arktiske forhold. Denne testingen ble utført i Nord-Sverige, i Arjeplog, samt i kalde testkamre. Testen var en suksess. - Den sikrer at bilen starter jevnt selv under de kaldeste forholdene.

ESP og bremser

ESP (Electronic Stability Program) hjelper til med å holde bilen stabil og forhindrer skrens ved å justere bremsekraften på individuelle hjul. Vi har oppdatert ESP®-funksjonene på EQG ved å lede kraften til alle fire enkelthjulsmotorer under kjøring. Dette er for å sikre en stabilitet som er typisk for Mercedes, testet under forskjellige forhold som bygater, offroad, snø, og is.

Automotive tire, Wheel, Sky, Cloud, Vehicle, Car, Hood, Water, Tread
Automotive tire, Motor vehicle, Wheel, Sky, Cloud, Hood, Car, Tread