Elektrisk G-Klasse på nordisk vinterføre
Prototypen EQG har tatt turen til nabolandet Sverige for sin siste testfase. Her sammenlignes den med Mercedes-AMG G 63. I det nordiske og kalde vinterlandskapet tester vi hvordan bilen starter i kulden, hvordan stabilitetsprogrammet ESP® og bremsene fungerer, samt bilens evne til å holde seg stabil på is og snø under veldig tøffe forhold.
Kaldstart
Akkurat som alle G-Klasse modeller siden 1979, har den elektriske G-Klasse prototypen også gjennomgått et grundig testprogram i arktiske forhold. Denne testingen ble utført i Nord-Sverige, i Arjeplog, samt i kalde testkamre. Testen var en suksess. - Den sikrer at bilen starter jevnt selv under de kaldeste forholdene.
ESP og bremser
ESP (Electronic Stability Program) hjelper til med å holde bilen stabil og forhindrer skrens ved å justere bremsekraften på individuelle hjul. Vi har oppdatert ESP®-funksjonene på EQG ved å lede kraften til alle fire enkelthjulsmotorer under kjøring. Dette er for å sikre en stabilitet som er typisk for Mercedes, testet under forskjellige forhold som bygater, offroad, snø, og is.